divendres, 20 de setembre del 2013

Els 10 privilegis de la meva professió

"Privilegi: Avantatge exclusiu o excepcional, exempció d'una obligació, de què hom gaudeix per concessió d'un superior o per una circumstància pròpia." (Gran Enciclopèdia Catalana)
 
Pensar en els privilegis que tinc a la meva vida és un exercici molt més sa que pensar en negatiu, en excuses i des d'una òptica de víctima. A més, m'ajuda (o gairebé m'obliga ) a valorar tot el que tinc i a ser conscient en que sóc un privilegiat.
Es pot fer una llista de privilegis de tots els àmbits i ja que aquesta setmana he començat un nou curs, em fa especial il·lusió compartir la llista dels privilegis d'una de les meves professió: professor a la Facultat d'Educació de la Universitat de Vic. La llista podria ser més llarga, però n'he escollit 10. Així doncs, us presento els 10 privilegis de la meva professió:


1. M'agrada, és més, m'encanta la meva feina.
2. Hi he fet molts i grans amics.
3. Gaudeixo d'experiències i vivències de la vida universitària (dirigir les Històries Universitàries amb un gran amic, participar als Pastorets de la UVic, ...).
4. Em permet tornar a entrenar un equip de bàsquet dins de la mateixa UVic.
5. Tinc un sentiment de pertinença molt alt a la institució/universitat on treballo.
6. Tinc contacte diari amb alumnes que normalment són persones més joves que jo, amb molta energia, que m'obliguen a millorar contínuament, a ser creatiu i em permeten aprendre d'ells.

7. Tinc companys (professors, personal d'administració i serveis) amb un alt nivell professional i humà que m'enriqueixen i m'ensenyen.
8. Puc veure el cel quan treballo.
9. Puc anar amb pantalons curts i vambes.
10. Puc anar caminant a la feina

T'animes a fer les teves llistes? I a viure-les en conseqüència? I a compartir-les?


"Adoro la feina que faig. És un privilegi ajudar a la gent que ho necessita" Bono (Paul David Hewson), músic irlandès

"Que algú toqui la meva vida és un privilegi, tocar la vida d'algú és un honor, però ajudar que altres toquin les seves pròpies vides és un plaer indescriptible" Anònim

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada